Aku dan Diriku!!!!!

Kini aku dan lagu menjadi aku dan diriku........

Hari Ketenakan Otak

hari yang penuh sengal..argh!! gler kentang sungguh..aku lupa password blog, aku lupa pwd email..apa lah yg aku pk agaknyer..uhuh..mmg mgalami situasi yg agak kronik sungguh di kala ini..apapun Salam Maal Hijrah buat semua semoga kter dpt satu suasana yg baru, dapat hijrah ke arah yang lebih postif dan semoga tahun baru ini akan mendapat lebih kebahagian, ketenangan dan sebagainya..

Apa azam tahun baru?? hurm..azam tahun baru aku kali ni

1) Nak beli rumah
2) Nak berubah ke arah berpikiran +ve
3) nak beli eos 1000d tp kalo ada nak hadiahkan pun boleh :P
4) nak broadband
5) nak kurangkan jadi seorang yg gler keje
6) nak beli headphone yg baru ( ada saper nak hadiahkan ker haha :p)
7) nak kurangkan sikap panas baran


Oh ya!! aku terlupa plak tahun nie genap umur aku 27 thn haha..satu umur yang agak x berapa nak tua ahaks!! tp perangai masih kebudak-budakan aisyh!! kena ubah nie hehe..apapun terima kasih pada semua yg sudi m'igti hari kelahiran ku semoga meningkatnya umur ku lagi sthn menambahkan lagi ilmu didada..<--- ayat x bleh blah...

Hurm..apa lagi aku nak kongsi ek..hajat hati maw buat karangan arini sempena pagi td aku klupaan yg agak kronik dan yg sewaktu dengannyer.Apa ek!! oh ok! Tahniah kepada pasukan Malaysia kerana telah berjaya memiliki emas utk SUkan sEA di LAOS semoga ia menjadi titik permulaan kembalinya zaman kegemilangan bola sepak Malaysia bukan asyik membanggakan liga-liga omputeh (termasuk aku ...MU aku kalah aisyh..) Tber-tber terigt zaman main bola sepak kotak amat nostalgik huhu..Yup,waktu tu aku amat suka dgn team Sarawak dan Pahang boleh dikatakan amat terer dgn mengingati pemain2 tersebut (cnth yg tidak bagus sungguh kot igt nama Allah bgs gak adeh!!). Aku ikuti siaran bola sepak melalui internet. waktu yg amat seksa opis mengalami over voltage firewall jahanam network hancus.swtich 4 biji hancus..perkara yang paling memberi tekanan pada IT man aku huhu..demi bola sepak akhirnya network opis dpt beroperasi semula...TQ din.


Apa lagi ek!! gler kentang aku menaip arini..argh!! kepala gler2 sakit rasa maw hantuk ke dinding aisyh...


BERSAMBUNG.......

Hujung tahun daa..


Salam semua dan salam Aidiladha buat semua..fuih!! lama gler x apdet blog kesibukkan a.k.a kemalasan yg agak kritikal hehe....

Sekejap je dah sampai hujung tahun mcm x percaya pulak ...huhuhu....dlm 26 hari lagi kita dah sambut tahun baru . Aku rasa mcm semalam baru aku mula mengenal dunia...skali aku dah lupa daa aku nak taep apa adeh...malam tadi mcm byk benda aku nak taip ..ternyata aku mmg bukan seorang penulis blog yang tegar haahaha...

Tanggal 27/11/09 seorang kawan a.k.a akk angkt ku secara rasminya telah menjadi isteri kepada En Md Nizam.. Tahniah kak semoga kekal hingga akhir hayat..gmbr bawah ini sekitar majlis 28/11 di dewan org ramai Batu Kikir.





Apapun jaga diri dan semoga sentiasa bersabar dan tabah dlm mhadapi dugaan hidup ini....

Mood Merundum.....

Salam aidilfitri buat semua

hari raya hari yang mulia dan hari yang penuh bermakna bagi semua x kira apa jua bangsa dan agama..tp hari raya kali ini aku terasa kehilangan dan merindui seseorang insan yang aku sayangi.aku rindukan gurauan dia aku rindukan suaranya aku rindukan segala-galanya..Yup puasa dan raya tahun ini amat berbeza dari tahun seblmnya..mgkn diri ini semakin meningkat dewasa @ kerinduan ini mgatasi segala-galanyer..

Buat insan yang ku sayangi...

Sesungguhnya aku rindukan diri mu yang sebenarnya.aku rindukan gurauanmu,senyuman mu dan segala-galanya tentang kamu.kembalikan lah dirimu yang sebenarnya.jauhilah dari segala sikap yang memakan diri sendiri..sesungguhnya aku betul-betul merinduimu...



:- mood amat kritikal sentiasa menyibukan diri bagi mhalang kerinduan ini bertandang dalam diri ini......

Selamat Hari Raya


Selamat hari Raya aidilfitri buat semua. Berhati-hati di jalan raya dan mohon maaf zahir dan batin

Kerja...kerja..kerja..

Salam semua..


Sekejap je kter dah berpuasa 7 hari hurm..mcm x cayer masa berlalu begitu pantas. Keje yang aku tanggung makin lama makin meningkat apapun aku bersyukur masih mempunyai keje tika ini dan masih mampu memikul tanggungjawab yang diberi.Walaupun kadang2 aku rasa aku x mampu utk melaluinyer. Hurmm...aku pun x taw apa yang hendak aku taipkan cuma tika nie aku rasa byk sgt benda yang perlu aku lakukan dan tempuhi dgn penuh kesabaran dan ketabahan..

oklah,selamat berbuker semua....

Rindukan mu

Selamat Menyambut Ramadhan Al Mubarak

Salam hari Khamis buat semua..Tinggal beberapa hari lagi kita semua akan menymbt bulan Ramadhan bulan yang mulia. Di kesempatan ini aku nak ucapkan Selamat berpuasa semoga kita sama-sama dapat pertingkatkan lagi akaun2 utk di "sana" nanti....

Okies, sebenarnyer aku masih dlm mood kesibukan yang agak kritikal x lah beberapa kritikal tapi leh tahap sibuknyer smp rasa rumah tu dah jadi hotel plak huhu..ye arr balik utk tdo,mandi dan sewaktu dengannyer kemudian pg keje balik...Dugaan di bulan Ramadhan yang bakal tiba nie..Apapun aku hepi gak ye arr dah nak dekat 4 bulan x de projek huhu busan sungguh duduk di opis x buat keje. ni skali datang pukal terus huhu...

Hurm..apalagi ek nak cter..rasa mlm td mcm bkoyan2 nak taep tp bila bgn pg nie xtaw plak nak taep adeh!! mmg sengal gasenyer. Oh ya! mlm td malam yang amat mengong aku nyaris menyembah bumi bersama MAY aku huhu..mlm td lampu jalan kat Sek 8 padam, aku nie yang mempunyai pandangan mata yang x berapa tajam dan tidak dpt m'anggarkan keadaan objek beberapa tepat mybbkan aku menekan brek secara mengejut huhu..rupanya hanya ilusi xde sbrg objek pun yang mhalang lalulintas ku..huhu...Alhamdullilah xde sebarang keadaan yang tidak di igni..

Oklah aku rasa takat nie je merapu aku kali nie..apapun Selamat berpuasa dan mohon maaf atas segalanya semoga mendapat keberkatan di bulan yang mulia ini


Adios.... Amigos..... Chowsss

Muka Sengal

hahhaha..ini lah muka sengal sowang hamba Allah yang melihat menu terhidang di depannyer adalah berunsurkan doyan...maaf gmbr kureng kualiti maklumlah ambil tnp keizinannyer..hehhe...

p/s buat tuan empunyer gambo jgn marah arrr......

hari ini hari isnin

Salam semua...mcm pelik bila apdet blog pagi2 nie huhu..ajernyer sengal..hehhe..tp hakikatnyer memang tgh sengal pun..huhu badan teramat letih rasa macam nak demam pun yer gak adeh apa kes daa..hurm..sebenarnyer xtaw nak taep pape pun..apapun tq utk "org jauh" yang sudi berkampung di rumah "tinggi" saya..dismpg kelewatan selama 1jam setengah mengambil nyer..huhu..mohon maaf sekali lagi..(gler rasa bersalahnyer adeh!!!), maaf jua di atas keadaan rumah tinggi yang sangat tidak memuaskan hehe..layan kan jelah ek...maaf jua atas kelupaan belanja ABC mungkin suruh datang lagi kot :p..hurm..apapun terima kasih jua bt rakan BS yang sudi datang ke PKNS mohon maaf kelewatan sy huhuhu....(berlaku kesilapan teknikal daaa....).Tber2 macam pelik plak awat aku x nyatakan nama dowang ek!! adeh!! sungguh sengal skali arinie..oklah maw lelapkan waalupun taw keje teramat menimbun ......buat rakan2 sekerja ku..oit!!! apahal kowang buat cuti berjemaah x sian kat aku ke duk sowang2 nie adeh....

oklah sampai disini lagi apapun selamat menyambut kedatangan Ogos....(hurm sambut ke??)

p/s : jiwa masih serabut otak gila kosong apa kess...

Luahan di hujung minggu yang lalu siri 2

jiwa kacau siri ke 2??

wah dasat jiwa kaco sudah jadi siri ini sudah membahayakan kesihatan minda hurm..tp itulah kenyataan yang perlu dihadapi oleh aku tika ini.minda ku adakalanya x dpt mentafsirkan segalanyer...bukan ke perbuatan tu di terjemahkan dari minda kita??? hurm..aku kurang arif tentang perjalanan sistem badan manusia mungkin aku patut lebih baca mengenali tubuh badan sendri dan cara pengoperasian dia...

Kali ni aku nak bawak kowang satu lagi mslh hurmm..masalah lagi owner blog ni memang bermasalah ker???? hurm...lebih kurang bermasalah jugak lah...ok! teruskan ke pertnyaan yang asal..pernah kah anda berada di situasi serba salah..xtaw mana yang perlu anda lakukan sedangkan kedua2nya org yang disayangi..kat bawah ni mungkin antara pilihan jawapan yang bermaen di kepala hotak aku mungkin kowang juga ada ys sependapat dengan aku:-

a) mendengar kedua2 belah pihak dan buat kptsn
b) membuat tuduhan melulu
c) dengar sebelah pihak kemudian menuduh pihak sebaliknya
begitu jugak sebalik (bhs laen talam dua muka)
d) lari dari masalah
e) dengar pendapat orang laen (cth mcm skang nie tls kat blog hehe)

Amamcam ada dapat gambaran tentang jawapan kowang semua.. pastikan situasi tegang yang anda alami diumpamakan "dtelan mati mak diluah mati bapak".kalo terus leh putus sedara maw pun dgelar derhaka...amacamada berani sahut "kes"??


oklah aku tgl kowang dgn persoalan lagi hehhe...apapun selamat sejahter bt semua dah semoga semuanya tabah menghadapi transformsi hidup.apapapun adios..amigos..chowsss

Luahan di hujung minggu yang lalu

Pernahkah anda meminati orang? soalan cepu mas utk kowang semua hurm.. salah ke kita meminati orang itu dlm diam? mungkin jadikan ia sumber inspirasi?? hurmm...salah ke kita sekadar meminati tanpa ada sebab menyebab yang laen? hurmm..salahkah jugak seorang lelaki dan perempuan menjadi shbt dan pendengar yang terbaik tapi masih taw batas2 pergaulan apatah lagi yang di kawan suami orang mahupun isteri orang...hurm..aku taw misti kowang pelik dgn entri aku yang agak pelik dari kebiasaan.. benda ni dah lama dah bermain di kepala hotak aku.aku pun taw tiada istilah sahabat baik antara lelaki dengan perempuan tp ntah aku pun xtaw apa yang aku carik kan. mungkin jawapan pada segala persoalan di atas.. hurm...aku harap kowang sudi bg pendapat mau pun jawapan bagi segala persoalan...skang nie aku masih berada dalam situasi yang agak tegang masih berperang dgn diri sendri..masih mencari dan terus mencari akan diri sendiri..mungkin jawapan segalanya sudah berada di diriku tp mgkn aku x jumpa akan jawapan itu kerana aku terlalu memikir perkara yang rumit. hurm..aku pelik gak kadang2 sedangkan aku adalah seorang yang x suka pk masalah.penah orang menanyakan aku soklan cepu emas ko nie x pernah ada masalah ker?? hurmm..pelik bin ajaibkan..itu mungkin sesuai pada satu tika dulu waktu zaman atlit aku waktu zaman kedegilan+kegilaan dan
sewaktu dengannyer tp kalo waktu skang kalo ada org tanya soklan itu pada aku misti aku akan kata sengal apa bukan senang ke orang nak tengok aku ada masalah ke tak .adeh!! tp itu mungkin org yang rapat dengan aku jelah kot hehe..kalo orang yang x kenal dengan aku misti kompius kot dengan identiti aku sama ada hepi ke x sama je haha...

hurm kowang x rasa pelik ke entri aku kali ni agak panjang n merapu macam karangan pun iyer jugak aku rasa. entah mlm nie aku rasa nak taep segala yang tersirat maupun tersurat sbb perit jugak jd seorang yang pendam perasaan nie.hurm...dan bertmbh perit bila seorang yang x penah marah jadi seorang yang pemarah huhu..angin timur laut barat daya jawabnyer..

oklah aku rasa cukup takat nie walau aku taw banyak benda ingin aku cerita tp aku tetap bukan penulis yang baek..huhu..aku taw ramai gak yang baca nie agak pening lalat maw pun miung kepalanya.ayat yang senada takde intonasi hny titik utk kowang amik nafas kang semput susah pulak aku n xde plak orang nak komen kat entri nie hehhe..apapun adios..

p/s jiwa kaco,otak serabai nasik baik keja x terabai huhu...

Mari menyelesaikan hutang


5 Fakta mengenai pemberi award (kak pu3):-
(huhu soklan yang sungguh mencabar nie)

1. seorang perempuan
2. masih bujang
3. seorang tukang kira² yang amat berdedikasi dan berwibawa
4. berasal dr Segamat, Johor (eh ye ke adeh!! tber2 mcm kompius aiyak!!)
5. seorang yang teramatlah kerek kalo sape yg x kenal hahaa...

10 fakta diri sendiri:-
(awat byk sangat adeh!!!)

- seorang budak yang teramat nakal
- penah bercita² menjadi askar sepenuh tp apakan daya dapat jadi askar simpanan je hahah tp kira oklah kan tercapai gak hahaha...
-seorang yang suka menyakat orang
-seorang yang amatlah kerek,sombong,degil

-pembawa motor yang tegar walau pun dah bapa kali tergolek huhuh...
- suka warna biru tp bkn penyokong yang tegar buat chelsea

-seorang yang minat pada sukan tp terpaksa kurangkan kerana tiada kelapangan masa
-suka pada no 8 (no yang unik hehe..)
-suka bercakap dengan laju dan tnp henti hehe..
-yang terakhir suka tengok laut...(amat mendamaikan)


yahuuu!!!...dah abeh baru nak taep lagi byk td hahaa...

10 penerima award:-

disebabkan hari ini hari yang buatkan aku rasa nak nanges maka aku buka pada sesapa jua yang ingin melakukannyer...


TAG KE 2



1. Nama timangan anda :-
~ adik (family), ieba (rakan2 dunia maya dan BS),jaba(nama yang selalu dipanggil),jebat(rakan² sepejuangan di PJB dan PPD)

2. Anda seorang yang :-
~ teramatlah nakal dan degil tp baek hati..boleh g2???

3. Insan teristimewa :-
~ semua yang disayangi terutama keluarga

4. Lagu kesukaan :-
~tengah gian mendengar lagu Hey Ladies - Rossa (adeh!! dr pagi lagu ni je yg berputar)

5. Makanan kegemaran :-
~ makanan yang pedas apapun sambal ikan bilis forever hehhe..

6. Kerja yang membuatkan anda stress :-
~bila nak balik baru bg keje pastu nak secepat mungkin huhu..rasa nak hempuk orang pun ada gak

7. Warna kegemaran :-
~Biru, Hitam & Putih

8. Benda yang ada dalam beg :-
~aiyak x pakai beg daaa..

9. Kali terakhir anda menangis :-
~hurm..dalam bulan 6 kot (benda yang buatkan aku susah nak maafkan dr sdri huhu..)

10. Tag untuk rakan²
~jawapan sama seperti tag sebelum ni sapa yang suka siler lah buat dengan jaya nyer ok...


yahuuu!!..abes daaa....

suker..suker...



Aktiviti ku yg baru berlalu

Perjalanan yang memenatkan lagi meletihkan serta menghiburkan..

- Jumaat ptg balik keje balik kg amik mom gerak ke JB smp dlm kul 12
- Sabtu gerak balik kg dlm 4.30 smp kg dlm kul 8.15
- Ahad balik Shah Alam dlm 3.30 nak elak jam punya pasal huhu beselah budak dah naek sekolah jln pasti sikit punya sesak huhuu...x bestnyer balik awal
- Isnin dlm 6.30 gerak ke Kuantan ada site kat area Kuantan
- Selasa masih di Kuantan hajat di hati nak gerak ptg ke Tganu tp ada site yg ditunda hurm..
- Rabu dr site Grand Continental pergi site Kompleks Petronas Kerteh pas2 terus ke Kelantan
- Khamis site Kota Darul Naim & Pasar Siti Khadijah dlm kul 1 gerak balik KL smp kul 8 lbh
- Jumaat masuk opis...huhuh..penuh dgn dokumen n kerja yg tertangguh..

~itulah serba sikit kerjaku yang menuntut aku bersabar dan layan kan apa yg ada~

p/s hajat dihati ptg td nak meneruskan perjalanan ke Ipoh tp keadaan kewangan yang x m'izinkan maka aku rela hati mjadi phuni rumah ku yang dah hmpr bp bulan aku x berada di kamar ku setiap hujung minggu..huhu...

Kenduri ...

Salam semua...

Tanggal 9/5/2009 bersamaan hari Sabtu rumah aku yang terletak di Teratak Bonda mengadakan kenduri ckit..hurm..aku pun x taw nak taep apa sbb aku mmg x geti nak bcerita mahupun mengolah dah sewaktu dengannyer, jadi layan jelah gmbr2 yang diambil sewak2 kenduri .....


~sekitar majlis (dah nak abih nie)~

~ayam masak kurma~

~ayam goreng dcecah dgn smbl belacan~

~kailan ikan masin~

~sambal udang petai~

~daging masak lomak cili padi~

~ulam-ulaman~

~Tukang cuci pingan yang berdedikasi :P~

Akhirnya aku kembali....

Alhamdullilah tanggal 25/5/2009 bersamaan hari Isnin lebih kurang 12.50 pesawat SV834 telah selamat mendarat di KLIA.Yup,akhirnya aku kembali ke tanah air
setelah dua minggu aku pergi merehatkan minda dan menenangkan jiwa (betul ke ayat aku ni gagal sungguh aku nie...huhu..) hurm...banyak yang ign di kongsikan tp ternyata aku bukan seorang penulis yang baik huhu.. tiada titik permulaan yang membolehkan jari ini menekan kibod utk menaep. Tp,bukan yang aku taep ini sebahagian dr permulaan ????? huhu...apapun janji blog aku telah selamat dikemaskini hehhe..

Apapun selamat cuti sekolah,selamat buat keje n selamat lah apa jua yang dilakukn...




p/s :- aku tetap rindukan percutian ini,yang pasti aku akan kembali lagi..InsyaAllah, dgn izinNya

Majlis Perkahwinan

25 April 2009 jam 10.30 pagi,sahabatku waktu di Poli JB telah selamat di ijabkabulkan dgn skali lafaz bertempat di Bukit Gambir.Alhamdullilah setelah berkawan hmpr 7thn mereka disatukan. Tapi x smp seminggu majlis mereka,aku dikejutkan dgn mesej yang dterima sbntr tadi dowang kemalangan dlm perjalanan ke Kuantan jam 3pg semalam. Alhamdulilah dowang selamat cuma shbtku mglami patah tulang bahu...semoga dowang cepat sembuh..




Gambar disekitar majlis :-



Kemalasan apdet blog

sejak akhir2 nie kemalasan nak mengemaskini blog teramat lah malas(walau hakikatnyer mmg pemalas pun hahaha..).Mungkin juga aku bukannyer penulis yang baek utk meluahkan mahupun berkongsi dgn sape2 hehe..apapun aku tetap nak kongsi dgn kowang melalui gmbr bak kata org gmbr secara x lgsg dpt mtafsirkan luahan,mceriakn,mceritakan mahupun apa jua yang di pkirkan.....

Ini merupakan antara gambar yang semetinyer ada di handphone @ kamera aku huhu..

aksi² anak buah aku yang pantang ada kamera ....Layan kan ajer.....




Dikala ku kebosanan...

Salam semua..dah berzaman jugak aku x apdet blog hurm..kebusanan ku melanda tahap gaban di smpg kmlsn yg berganda-ganda huhu...apapun layan jelah gmbr² nie yang aku amik dkala kbusanan melanda dihujung mgu....(gambar diambil disekitar taman tasik dkt ngan rumah)

Image Hosted by ImageShack.us


Image Hosted by ImageShack.us
(aktiviti bersantai diwaktu petang)

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

(hasil tangkapan)

Image Hosted by ImageShack.us

(cuba carik mana ikannyer...)

Image Hosted by ImageShack.us
(ada nmpk mcm kebakaran x??)

Image Hosted by ImageShack.us
(dikala senja melabuhkan tirainya..erk!! betul ke ayat nie huhu)

Image Hosted by ImageShack.us


Image Hosted by ImageShack.us


Sawang ker???..

Salam buat semua...

Ramai beno menego blog sawang ek!!..hehe..sbnrnyer ieba skang tgh xde keje jadi xtaw nak cter n kongsi apa kat cnie..hurm..gler relax skang nie...dokumen dulu leh siap 3-5 file sehari skang nie 1 file je siap sbbnyer nak bg ada keje esok arinyer..huhu..gler kentang..dasat jugak gawat nie ek...hurm...apa lagi nak bercerita ek..hurm..tnyata mmg bengong tahap gaban dah nie xtaw nak taep apa, nk buat ape selaen makan dan makan hahaa...gler makan dah skang nie ..adeh!!! oklah maw melepak, merayap dan sewaktu dengannyer lagipun skang tgh x sehat dlanda batuk yang agak kritikal huhuh...apapun jaga dri buat semua..semoga hari ini dan seterusnyer lebih ceria dan bermakna dalam hidup kiter....


Tag dr Ann Sengal

aku di tag benda yang sama dr cik Ann plak..

inilah cik Ann bersama cicakman(hehe..)

  • nama sebenar dia Asmahan binti apa dah luper apun yaa..
  • lebih dkenali sbg ann,nessa @ aci serdang
  • asal kelantan skang melepak di Serdang
  • sowang yang suka pendam perasaan
  • muka merah bila marah,malu @ panas (mcm udang terbakar haha..)
  • rumahnyer stiasa mjd tmpt melepak kami semua (budak2 blues n kita² only)
  • kenal dia kat forum
  • budak bawah umur (bawah dr sy sthn hehe..)
  • bekerja di Putarjaya
  • anak ke2 dr apa ek! haiya lupa maa...
erk!! dah ckp ke 10 igt nak tepek byk lagi td muahaha....

ops!! lupalak novel kegemaran dia gase yang cintan cintun kot (ngeh3x)


okies cik Ann settle hutang saya pada awak...hehe....jg dr yaa..

aku di 'tag'

Haiya!!...apa ini tag...2 olang jugak tag sama sy jugak haiya!!...xpa² sy cuba jugak...Sler lah baca wahai Cik In Ubie dan Kakak Pu3 ku syg...
buat rakan² yang kena tag sekalian mtk ampun mintak maap. Tag kali nie mintak anda senaraikan 10 perkara tentang penge'tag' pastu novel kgemaran pengetag, pas3 5 benda ksygan mangsa tag pas4 5 mangsa tag utk bmesra muahaha... (pertama kali kena tag tu yang gugup seketika hehehe...maap yer kak teja)

10 perkara tentang Cik In...(haiya!! manyak susah woo maw terang)
ini gambar wajah cik In yang sengal hehe....
~Gambar kat atas ini adalah permulaan perkenalan kami masa gath Blues Selamanyer ...(eh ye ke bukan dah kenal masa gath 1 april ke haiya..guwa pun tarak hengat loo..).~

  • Dia ni masih budak dan muda belia lagi .Baru umur 2+ hehhe..(x hengat sbnrnyer)
  • merupakan seorang insan yang pemalu dan sungguh supan (sesuai djadikan calon)
  • masih menuntut di Kuithho Fakulti Kejuruteraan Elektrik (bakal engineer nie..)
  • seorang insan yang malas mandi haha...(tu pasal batu pahat banjir aritu keke..)
  • hobi utama dia adalah tdo, tdo dan tdo.. (alamak rejek!! nak jd menantu)
  • seorang yang suka benda yang mencabar minda (kalo x xkan dpt kelas lompat kot hehe..)
  • peminat setia siri penyiasatan dan majalah Blues Selamanyer..(minat kindaichi dgn pac sbnrnyer..muahah..)
  • berasal dari Felda x taw Kota Tinggi, Johor (tp dia xlah tgi pun..:P)
  • Dia seorang yang kuat makan tp badannyer teramat lah keding kalo tiup angin kompem melayang macam lalang (tp dia xlah mcm lalang xde pdirian)
  • akhir skali....seorang yang suka memekakkan tinge dgn lagu² yg dmuat trn dgn setia nyer (pembekal mp3 yang setia)
Novel kegemaran dia sudah semistinyer penyiasat remaja @ swaktu dengannyer.



10 perkara tentang kak Pu3

~ini gambar cik pu3 tgh pomot sup tulang brad hahah..~

  • nama sbnrnyer cik pu3 nie Siti Hajar Abdul Hamid (singkatan dia SHAH haha..Peace)
  • berasal dr segamat,Johor (haiya!! ramai orang johor jugak daa..)
  • seorang tukang kira² dan pengurus yang amat berkaliber (untung sape dapat dia)
  • pemilik kereta kelisa bwarna biru (racing team nie jgn memaen)
  • Sudah melepasi umur remaja hehhe...(ye ke?? ngeh3x)
  • masih single lagi (apalagi cubalah kenen mana taw dapat hehe..)
  • seorang pen'dunlod' muvie dan mp3 yang setia
  • boleh dkategorikan pendiam tp ramah (mcm mana ek..lu pklah sdri)
  • pengumpul novel dan pembaca novel yang amat gajen (hlovate dah kuar buku baru hehe..)
  • akhir skali, seorang fanatik warna biru pada tika dulu skang nie sdg berubah hala tuju (baru nak calit ckit minat warna biru)
Novel kegemaran dia..haiya!! gasenyer semua buku dia layan..tarahal punya laahh

5 benda yang aku sayang :-

1. NBE aku (xlama lagi jadi hak milik mutlak)
2. MAY aku (teman setia ke tmpt keje)
3. Dompet aku (xde benda nie haiya hilang igtan kejap)
4. Handphone² kesayangan aku (dulu x pntg skang amatlah penting huhu..)
5. Kamera aku (walaupun ia dah rosak huhu..)

Yyeye..Masa utk beramah mesra dan saling mengenal :-

1. Cik Asmahan (walau bz slerlah x bz kan dr yer)
2. Incik Brad (lantok buat jugak)
3. Kak Teja (sila buat dgn jayanyer yer chekgu)
4. Kak Teq (layan lah yer)
5. Din Sengal (haha..masa utk apdet blog ko)

:- yahuu!! akhernyer aku berjaya myiapkan nyer..yeye...mari kter smbg buat keje...

Maw Demam...Rasa

Huhu..pagi² aku dah rasa kepala aku weng semacam aiyak!! apa kes..huhu..mlm td seawal kul 10 aku dah berjaya memejamkan mata huhu..gler awal aku tdo skang nie.Aiyak!! hurm..aku dah dapat housemate baru tp br 1 bilik je lah tp ada 2 org student Uitm kos bisnes. yang pasti aku msh x bksmptan berborak panjang pun dgn dowang.duit umah pun aku x mintak lagi hehhe..bgskan aku..membe aku siap marah lagi deposit x amik duit umah pun x mintak lagi hhehe..nk buat camner aku bab mintak memintak nie ada masalah ckit..

skang nie kepala masih weng lagi jgn aku tlelap masa bawak moto sudah huhu..naya jerk..adeh!! aku nak taep apa pun aku dah x taw.otak x leh bpk dgn baek ada virus2 menular tmasuk batuk.Mcm mana pulak aku leh terkena batuk nie jgn demam udah ler xlarat den nak demam..dah ler ubat nmpk aku pasti ubat yang tpelanting hurm..harap² x demam.

Ahad yang lalu aku dpt sms dr shbtku mgatakan bapak metua dia meninggal. .semoga dtmptkan dtmpt yang dredhai..aku x bksmptan melawat. Petang ahad aku bsama geng² aku (anak buah +kakak) kami g mgocah kat anak air dkt umah huhu..gler sengal smuanyer..haha..dpt ikan putih je. Hasilnyer,mlm tu mom aku buat goreng tepung hehe...

okieslah aku rasa dah cukup takat nie..kepala aku makin bdenyut sgt skang nie..huhu..apapun selamat bhujung minggu dan selamat menonton geng pengembaraan..salam buat semua..

:- ada sesapa yang sudi masak kan bubur nasi utk saya huhu...

Selamat Bercuti.........

salam semua..selamat bercuti buat semua dan selamat myambut hari Thaipusam. Hurm..esok aku balik kg sape warga melaka yang hendak bjumpa aku leh lah hubungi aku andai aku x bz dan x malas heheh...smmgnyer aku org yg malas. Hurm..apa lagi ek aku nak taep aiyak kinaper semedang xde idea huhuh..mungkin kena angin timur laut barat daya dulu baru leh mengarang kot hehe..apapun Slmt bercuti dan berhati-hati di jalanraya.......


Salamzzz.........

Sajer jer..

Salam petang bt semua..akhirnyer 4 report berjaya aku siap kan hahha..sukernyer..best2 leh mgular walau hakikat nyer ada 6 repot mnunggu lagi adeh...sabar jelah..hurm..skang nie aku dah duduk rumah sowang2 huhuh cedihyer!! yelah member serumah dah xde dulu susah senang bersama skang nie dia dah pindah terasa gak..balik rumah 0 jerk huhu...sayu jerk hati..hurm..xpelah mungkin pasnie aku lebih berdikari mana taw..hehe..hurm.apa ek nak taep x taw dah tp cuma nak kongsi gmbr senja yang aku amik waktu pjlnan balik dr Bachok kalo x silap aku....apapun layanzz........



pesanan penaja : sesapa nak sewa bilik area sek7 leh bgtaw aku hehe....

I'm Back....

Salam semua dan selamat tahun baru cina rasanyer x tlwt lagi kot hehe...lama gak x apdet blog nie hehhe...ieba baru je masuk opis semlm stlh bertapa di Kelantan utk projek Celcom 3G. Pasnie sape g kawasan bandar @ pekan area Kelantan InsyaAllah ada dah 3G . Hurm..apa ek nak taep tber2 je xde idea..Aiyak!! ajernyer sengal betul lah xpelah ptg2 ckit ieba apdet lagi ek skang nie ketenakan otak ..huhu..mana x nyer mjadi mangsa buruan ECM huhu..balik opis 9 report menanti dgn setia..xke sengal namanyer...adeh!!..xpelah nama dah keje merungut mcm mana pun keje tetap keje..apapun layanz.....

:- masih terasa mamai lagi...huhuhu...

Shut Down.....

Hurm..shut down!! aku pun x taw apa yang tutup mungkin mood aku tentang keje...skang aku adalah insan yang teramat malas maw pegi memandangkan projek yang agak kureng skang nie.Hurm..harap2 raya cine mood aku pulih dsmpg bakal melepak ke Eastern lagi..huhu..eastern lagilah jawabnyer pasnie..esok ada miting perkara yang paling malas dalam hidup ku pegi miting.haiya!! manyak susah wooo...dan amat membosankan bler ada miting huhuhu...hurm..mcm mana lah nak motivasi diri ada sesape yang boleh bg tip memandangkan semingu nie xde aktiviti melaenkan mengadap game,forum dan yang sewaktu dengannyer..adeh....

:-masih terus berkelana meneruskan perjalanan hidup dsmpg mencari erti kehidupan

Info Baru...

Salam buat semua..keje dah settle cuma x print je lagi jap g maw pg Celcom hntr dokumen tp aku amat malas huhuhu...gler malas setelah mendapat satu info buat aku rasa huhuh..cedihnyer..info nie aku dapat dr member fp ayie. tq ayie utk info nie..hurm..aku malas nak taep pepanjang tp kowang tgk sdri apa yang aku dapat..skang nie aku dalam di lema ..huhu.........

CONTACT DATA

Organization: PIDGIN TECHNOLOGIES LTD.
Contact: Name: Mr. Ron Kass
Position: CEO
Address: 39/1 Shderot Chen
Tel Aviv
ISRAEL, 64166
Telephone: 054-4930650
Email: admin@pidgintech.com
WEB site: www.pidgintech.com


GENERAL INFORMATION
Established: 2004
Ownership: Private

Core business

Developing and operating innovative technologies and services for
the social web and web communities.

Employees: 5
Main Markets: Bloggers, User Generated Content (UGC) Segments, Internet Users.

Overview

PIDGIN TECHNOLOGIES LTD. was formed in June 2004 and is a
privately held company. PIDGIN TECHNOLOGIES is focused on
developing and operating innovative technologies and services for
the social web and web communities.

Among the company's products are:
* Klostu - a social network platform and unified identity system
in development, targeting the vast world of internet forums and
message boards.
* BoardTracker - a forum discussion search engine and an
essential tool to find valuable information among the billions of
forum posts on the boardscape. BoardTracker is used for search in
the 'traditional' way but also for 'persistent search' which
means defining keywords to track for such purposes as
sales/marketing and brand monitoring.
* Fotopages - a photo sharing and blogging platforms on the web,
serving many millions of photos created by amateur and
professional photographers and bloggers from around the world.
* Forumeter - a service showcasing the most popular videos and
news items each day on the boardscape. Popularity is determined
by the number of forum discussions about an item and links to the
original discussions are provided so viewers can easily join the
conversation on the relevant forums.
* ServerMojo - a server monitoring and alerts service and an
essential tool for any sysadmin or site owner. With both free and
premium options, users can define monitor intervals and types,
choose to be alerted by email, IM or SMS and are provided with
charts showing server uptimes and access speeds over time.
* Pidgin Monitoring System - a server health monitoring software
which is installed on servers to collect various data (load,
traffic, cpu and memory usage etc) and provide charts for all
your servers in a central location, giving you an easy overview
of all your systems. PMS is currently used internally on
PidginTech servers and with a select group of beta testers.


:- pastinyer aku mmg syg kan fp aku nie ..skang nie aku tpaksa cari jln laen utk bpindah huhuh...my luvly bro bler nak beli domain utk dinda yang tsyg ni...

Hari Pertama....

Seperti yang disedia maklum hehe...mcm pengumuman apa plak..just nak bgtaw gmbr² kat bwh merupakan kesinambungan percutian ieba bersama keluarga thn lepas. itu merupakn aktiviti pertama yang kami lakukan..malam tu kami naik bot menyusur sungai melaka tp apakan daya keadaan bateri tidak m'izinkan utk mengambil mlm huhuu..(kes lupa nak beli bateri daa...).
aktiviti memancing nie sbnrnyer xde pun dlm aktiviti yang spttnyer tp ntah camner dari rumah dah tergerak nak bawak batang pancing (thn lepas pancing kat kolam ikan keli ayah je hehe..) xtaw plak apartment ni dkt dgn laut jadi smntara tgu umat2 yang sesat smp kami pun myesatkan diri di tepi laut utk memancing hehe...tp apapun dsbbkan ksengalan tahap gaban stlh kali pertama tali pancing pts umpan pun xde kami pun check in bilik melepaskan penat dan mentekedarah..setelah tenaga dipulihkan kembali dan myelesaikan apa yg ptt abg ipar ajak turun ke laut lagi utk memancing tp kali nie dgn umpan yang lebih menarek nasi impit
hehe..giler sangap semuanyer..tp hasil yang kami dapat adalah tali tsangkut kat batu hehhe...apapun mmg enjoy...

selamat petang...

salam petang buat semua..
xde isu yang menarek pun nak kongsi bersama sekadar menaep mgikut kata hati.Ok x buat mcm tu taep ikut gase hati,buat sesuka hati lama² dr sdri yang mati huhu...hurm..masih mgalami masalah kesengalan otak lagi huhu..mood masih merundum macam pasaran shm skang yang x berapa nak stabil..seb baek arini ada site lega ckit duduk luar walau hakikatnyer selamanie x jugak duduk kat opis mengulau jer kat kedai bawah hehe...hurm..apa ek nak taep tber2 xde idea.tnyata aku mmg x berbakat nak menaep @ swaktu dengannyer ..adeh!! susun ayat pun maen ikut suka.Apa kes...hurm..okieslah maw pulang ke rumah.Mlm kang nak p tmpl iklan cari teman serumah adeh..keje yang smmgnyer aku amat malas tp TERPAKSA juga lakukan..
apapun selamat malam.Jg diri bebaek dan semoga semuanyer sehat² belaka..
adios amigoss.........chowssss



xleh tdo...

hurm..mmg xleh tdo keje aku merayap blog orang laen smbl tgk tv..gler sengal aku dah kul 3 pg x jumpa jalan tdo..adeh..esok kompem den bangkit lewat punya...iskh3x..okies kat sini aku nak kongsi hasil aku merayap kat blog orang laen hehe..arini aku melepak kat blog din aku dapat sesuatu yang aku suka..hehe ..aku leh buat jersi aku sendiri spt yang org sekeliling aku taw aku mmg peminat bola dan team yang aku suka semestinye MU hehhe..jadi aku bt jersi yang sememangnyer kacak sape memakainye dan kelihatan kool..muaha..ini hasilnyer..



pndgn hadapan& pandangan blkg



Amacam gler kacak x akunyer jersi hehe..dsertakan dengan warna dan no feveret aku perh..mmg teruja sape yang pakainye.No 8 adalah no feveret aku sejak aku mgenali erti sukan lagi hehe.. ada sentimental value bak kata owang tp bak kata aku no tu nombor yang unik..okieslah kalo ada sesape bminat mahupun tpengaruh nak buat jersi ikut kelab mahupun pasukan @ swaktunyer leh lah layan kat football shirt avatar nie.


apapun sentiasa positif kan dr sdri dan semoga hari esok lebih bermakna dari hari ini....

Salam perpaduan....

mood merundum...

hari ini keje aku melepak kat rumah hajat dihati maw mgemas bilik tp apa kan daya kemalasan aku mybbkan aku terlantar di atas katil shj.huhu sungguh malas aku skang nie..tulah asik manjakan diri gnilah jadinyer..adeh!! Arini melayan cter Kungfu Shalolin dari kul 3.30 smplah 5.30 mgadap PC hehe..hurm..sebenarnyer mood aku mmg tgh sengal tka menaep hati pun rasa panas huhu..hurm..meerayap kat blog kak teq ada lagu tentang shbt..cter pasall shbt bt aku memikir ada lagi ker erti sahabat sejati kat dunie nie..hurm ada org mgatakan jgn menilai org sebelum kenal mana taw dia akan jadi teman rapat satu hari nanti. Aku setuju dgn kata2 dia sbb aku nie sape utk mempertikaikan org yang baru kenal maw pun tidak.Aku x kesah apa jua yang org pernah buat pada aku.aku cepat memaafkan apa yang berlaku serta melupakan kalo boleh. Ada juga yang tidak mempercayai sahabat bg aku sahabat itu ada cuma utk memiliki sahabat sejati adalah sukar tp aku taw ramai x setuju dgn kata2 aku tp tpulang setiap org ada pendapat nyer tsendri.

:-aku adalah aku yang sentiasa mcari diri sendiri

Keje dah siap...

yahuu!!! akhirnyer keje ku dah siap muahhaa..best² bulih aku ngulau n bercuti panjang mhbskan cuti tahun lepas yang berbaki 12 hari lagi hehe..best² itupun kalo approved :(. Kalo x approved adeh...cedihnyer..td melepak kat facebook kak pu3 skali dia tgh layan cter korea daaa..haha best2...pada rakan2 yang gase2 keje dah abih x pun nak mhabiskan masa leh layan web nie..Selamat menonton .....

Karaoke

Salam semua...hehhe..arini aku menyiapkan dokumen mcm bese smbl merayap dr 1 blog ke 1 blog yang laen.abih semua blog aku jelajah hehe...Arini aku sengal main keyboard huhu..aku layan youtube smbl tu carik software karaoke. skali layan punya layan dapat satu software yg cun x cun sgtlah tp bleh tahan lah...Software nie diberi nama VanBasco's Karaoke Player ..kowang leh download software pastu leh download lagu yg format midi bserta lirik.pas2 karaoke lah kowang smp muntah yer ...Selamat karaoke....


lebih kurang beginilah bentuk software nye



Masih mengalami ketenakan otak...

aku masih mengalami ketenakan otak yang agak kritikal.sindrom ketensenan berlaku.Arini dgn muka x bslh aku masuk lewat lagi ke opis.opis kol dah byk kali tp aku x dgr.masuk² kordinator dah bising kat aku hntr budak dia utk projek RBS sedangkan aku taw budak² nie ada site laen esok.Argh!!..peduli apa aku..aku nyer suke lah nak hantar sape pegi site tp yang pasti itu jwpn kat hati aku jer...dia bising aku senyap...last² dtg kat aku tny status projek dan tnp byk jawapan aku hulur kertas yang dah siap aku tandakan site mana dah hantar. huhu....mmg aku mgalami mslh ketenakan otak betul..adeh!!..gler sengal mcm nie. okieslah aku rasa lagi byk aku menaip lagi byk kesengalan terserlah.kat sini aku sertakan lagu² yang aku tengah layan wak2 buat keje..apapun adios amigos....(akhirnye aku berjaya tukar warna blog nie haha dah lama x maen dgn source code .hhehhe..)

Selamat muat turun lagu......

Ketenakan Otak Kembali...

Hurm..dah masuk ari baru tp aku tetap xleh nak lena..aiyak!! sindrom sengal sudah kembali kaaa..adeh!! ini bikin ana byk feninlah.Td housemate aku bgtaw yang dowang semua nak pindah. dia ajak aku skali huhu aku tetap dgn jwpn duduk kat cnie ..yelah..dowang duduk kat Puncak Alam aku nak balik sana waktu mlm amatlah myeksa bg minah rempit spt aku ..adeh..gler gelap kawasan tu mana maw aku nak duduk sana. Dah ler aku nie keje x tentu buatnya aku ralit buat keje pukul 2 pg baru nak balik x ke nayer..Adeh!!.nak xnak aku tpaksa cari housemate yang baru walau hakikat nyer aku mmg malas nak mcari tp apakan daya pcacai mcm aku nie masih x mlykkan aku duduk sowang2 kat rumah nie. Ada sesapa yang nak melepak di Shah Alam area Seksyen 7 bleh lah carik aku ye..Apapun aku masih bingung lagi mampu @ tidak aku nak duduk dgn org baru dgn barang yang xde.Padan muker dulu x nak beli ckit2 skang yang laen dah pindah baru mengagau nak mencari barang adeh..Dugaan di awal tahun 2009....tber2 je pewot aku rasa lapo..baru pasan makan kul 12 tgh smlm aiayak..kenapa kemalasan aku dah tahap kritikal ..nmpknyer kat rumah dah kena sediakan beskot bekalan utk pewot aku yang lapo tgh mlm.. okieslah smbg nnt2 pale hotak aku dah mula sengal. jawapannyer mata maw tdo..okies..slmt mlm buat semua....


:- kalo ada sesape nak carik bilik sewa bgtaw lah yer

........

salam buat semua....
arini xde apa yang menarik ingin aku kongsi kan nak apdet lagu punyalah teramat malas sgt huhuhuh..simptom kemalasan aku dah kembali.Maybe, fius aku ada tercabut satu agaknyer. Hurm..apa ek aku nak cerita arinie nak berkongsi hari keluarga pun amatlah malas.Aiyak!! mmg tahap kronik aku nyer kemalasan dah nie...xpelah nnt aku rajin aku menaep lagi skang nie aku nak menyemak kat blog orang..apapun adios amigos gua berambus...
Salamzzzz

Selamat Tahun Baru

Salam maal hijrah buat semua dan Selamat Tahun Baru...Apa azam baru? Hurm..kalo tanya dr nie apa ek azam baru..hehe..rasa² tetap mcm dulu nak terus perbaiki diri, nak cari keje laen, nak kumpul aset yang laen dan yang sewaktu dengannyer. hehe... Hurm baru ku perasan bulan 12 xde langsung aku apdet blog nie hhehe..mintak maaf lah yer kesibukan yang agak kritikal di smpg mhabiskan cuti yang ada lagi 14 hari..Penghujung bulan 12 aritu keluarga aku ada kan hari keluarga. Tahun nie angah tuan rumah. Hari keluarga diadakan tahun nie dgn bercuti 3 hari 2 malam di Mahkota Guest Hotel. Kami sewa 2 unit xcukup beb 1 unit apartment huhu..adik badik den walaupun x gamai tp penuh woo... Hurm..mcm nak bcerita tentang family day tp mcm malas xpelah nnt ada masa aku apdet ek hehehe...mcm bese walau dah masuk tahun baru penyakit MALAS tetap adeh!!! apa lah nak jadi dengan aku...


Kat sini aku sertakan gmbr percutian kami sekeluarga...tempat melepak kamiaksi akak² ku yang sengal
muka² sengal lepas turun dari Menara Taming Sari